Banjir oh banjir!!!


Arini 22hb November 2009.. Arini saya dah sampai kat kampung tercinta. Hak3.. Dpt cuti. walaupun seminggu, cukup ah utk saya jmpe parents sblm bermula LKU (Latihan Ketenteraan Umum). Tp sayang r.. Sampai je kat stesen bas, call la along suh dtg amik kat stesen bas dalam pkul 5.20 pagi. Malangnye... sob...sob... along xley datang sbb on da way nk datang ke stesen bas, jalan dah penuh ngn air. Sib baik saya ngn kawan saya... Karim. Then, abah yang dari setiu la yg datang amik sbb abah pn on da way nk balik umah gak. Abah lalu jalan jauh untuk balik umah sbb nk elak dari tersekat jalan supaya ktorg dpt balik umh. Karim pn ikot saya same sbb kg dye dekat je ngn kampung saya. Dlm kul 10 kot baru saya sampai umah. Wahaha..


Tempat tanam rumput lembu
dah jadi macam sungai dah

Sampai je umah tgk lak mak yg ngah busy call sana sini. Sbb mak saya kn cikgu. Dye nk pastikan sume student dye yang amik exam SPM & STPM g skolah untuk exam esok. Adik saya, Syahida & Amirah pun exam gak. So, dorg kemas2 barang dah. Sbb dorg terpaksa tito kat skolah. Polis yang tolong angkut bdk2 nk exam ni ke skolah ngn lori. Yer r.. Tkot xleh g exam esk. Tggal la abah, along, Hakimi, Hadirah, Mukriz & aku je kat umah ni.. Huhu.. cdey.. Dpt cuti pn, mak, Syahida & Amirah xda kat rumah. Sbar je la ea.. Tkpe la.. Pe lay uat. Sib baik dpt cuti ag lps LKU ni. Yahoo....!!! Pape pn moga2 sume selamat dari gelombang banjir ni. Amin~

No comments:

Post a Comment