Salam Aidilfitri =)

2ohb September 2009... Sumer umat Islam sambut Hari Raya Aidilfitri. Rmai org blk ke kampung masing2. Saya pn cam owg len gak. Balik kampung gak. Raya tahun ni saya balik ngn kazen saya. Huhu... Tahun ni saya beraya kat kampung nenek. Alangkah bestnyer dapat raya kat kampung nenek. Dah lame sgt2 dah xraya kat Kampung nenek raya pertama. Biasenyer mesti blk raya ke-2. Sblm blk beraya, saya dah beli mcm2 untuk raya ni. Saya beli biskut raya, kuih raya, mercun & xlupe gak beli kain baju kurung untuk mak & untuk abah saya belikan belt & purse.



Ni ktorg beraya kat Gunung Reng, Jeli. Saje g jln2 ngn family.

Raya tahun ni, umah nenek penoh sgt2. Saya panggil nenek saya "tok". Mak Teh, Ayah Lie, Achik, Pok Su Tah, Mok Dah & Anak2 Mak Long sumer balik. Umi & keluarga je yang xbalik beraya kat kampung. Umah tok meriah giler. Walaupun umah tok x sebesar mane, tp mmg best. Tok la nampak happy jer sbb rmai anak2 dye balik.



Cantik x tok saya????!!


Tok saya uat ketupat manis. Tp cayang sgt sbb mak saya xuat rendang tahun ni. Wndu bangat mau makan rendang. Harap2 ade kawan2 yang bawakan saya rendang nnt. Mlm raya, kazen saya main mercun. Sakit teliga ni. Bising. Yang baby lak nangis sbb takot bunyi mercun. Tahun ni cedey sgt sbb xdpat duet raya walaupn 1 sen. Waaaaa =) Ada "syape2" nk bg duet raya? *Syape2= lalat punya bahasa

Raya tahun ni, saya bg duet raya untuk adik2 & nenek jer. Xsempat nk sediakn duet untuk bdk2. Maklumla...gaji kecik jer. Hak2.. Syukur gak sbb dpt belikan barang2 untuk mak & abah. Raya ke-3, baru la saya ade kat rumah. Ade jgk la kawan2 sekolah rendah saya dulu datang. Aizuddin, Amri, Khuzaimi & Kaswadi datang beraya umah saya. Dorg tu bertuah sbnarnye sbb dorg je dtg beraya & dpt mkn nasik. Saya & tok masak lauk kari ayam jer aritu. Semangat gak la saya masak sbb kawan2 nk dtg. Hehehe.... Xsangka lak, bile lame xjumpe ngn kwn2, dorg sume dah brubah. Xpecially khuzaimi. asyk uat lawak jer. Nk pecah prot. Aizuddin lak mkin lame makin kurus. Jgn kurus kering dah la. Nnt xensem dah. Hak3...



Ni la kwn2 yang datang beraya kat umah

Raya ke-4, Aizuddin ajk saya g umah dye. Dye ckp mak dye nk sgt kenal saya. Yer ke mamat ni. Hehe.. Tp saya & adik2 g jgk la umh Aizuddin ni. 1st time gi beraya umah kawan. Hehe..Saya jarang kuar umah. Adehh..ssh tau jd ank perempuan ni. Kalo ank laki, snang la... mane2 nk g pn bleh. Tu maknenyer mak abah saya sayang sgt kat saya nih. Luv u mak abah. Muah!!!

26 hb September 2009... Cedey sgt. Dah kene balik kem. Malasnyer nk idop kat kem ni. Dato' kate dh xda outing sampai final exam. Adeehh... Tensen2.. Sblm masuk kem pn saya dah tensen. Tensen nak ngadap buku. Byk test yang akan menjelma lepas raya ni. Adehhhh...Menyakitkan hati. Dah la balik xstudy.. mmg raya sakan la tahun ni. Report pn xuat. Waaaaaaaaaaaa.....Pose lame2 pon takpe. Asalkan xda aktvt lain. Best sgt pose sb kurang militry training. Nampaknye, lps ni penat la sket ngn stdy & aktvt2 lain. hum... sape suh masuk askar kn? Mak xbg nk jgk. Huhu..Tkpe2...Nnt ade hasil dye. InsyaAllah...

P/s: Kawan2 kat UPNM, tabah hadapi dugaan ni yer!!!

2 comments: